petek, 22. januar 2010

Ptičja hišica

Spet sem si morala izmisliti kaj bomo delali z otroci. Včasih postane težko, ker zmanjka idej, ki jih lahko tudi v 1.r. naredijo, se naredijo v 2 šolskih urah (raje hitreje :) ), pa še uporabne naj bodo.
Ko sem klikala po netu, sem nekje naletela na idejo, ki sem jo seveda po svoje priredila. Plastenke od literskega jogurta sem pridno zbirala od jeseni, a mi jih je žal polovica zasmrdela. Čez noč se je bilo treba spomnit alternative. Nikakor ni bilo namreč variante, da bi od petka do torka pojedli doma 10 litrskih jogurtov :) Ampak, čez 7 let vse prav pride:) V kleti so v skritem kotu stale plastenke z navadno vodo, ki jim je rok potekel že pred kakimi 2 leti :) Da ne bi šla v nič, sem zalila rože z njo, plastenke pa uporabila za osnovo. Edino dodatno delo, ki je sledilo, je bilo barvanje plastenke z belo, da se je servetek lepo prijel. Zato sem si v prvi varianti zamislila plastenko od jogurta :)

Za izdelavo preproste ptičje hišice potrebujete:


-plastenko
-plastičen lonček
-različne servetke
-lepilo za servetno tehniko
-škarje in/ali manjši kuhinjski nož
-trakec
-lepilna pištola
-priročni sveder (ni nujno, jaz sem ga pač imela :) )

Umito in posušeno plastenko odrežeš s škarjami ali nožem (odvisno od trdote plastike), kot bi delal "balkon". Višek plastike odrežeš, pustiš kak cm ali več, da boš kasneje zapognil in dobil poličko za stanje.

Ker je plastenka okrogla, je treba navpično prerezati, da se lahko zapogne navzdol.

Namig: Če plastika noče obstati v vodoravnem položaju, od spodaj z lepilno pištolo potegnemo po zapognjenem robu in bo držalo. Na zapognjen rob lahko tudi nalepite ostanek plastičnega lončka, ni pa potrebe, ker se lepilo tako ali tako strdi in je dovolj močno za ptičke:)

Najlažje se pokrov preluknja s svederčkom, ki ga uporabljamo za luknjanje polija. Če ga nimate, gre tudi drugače :)

Za streho razrežemo plastičen lonček in mu odrežemo rob.

Pri mojem izdelku sem samo servetek nalepila na "pahljačasti lonček" in čez čas popravila z lepilom. Ko se je posušilo, je bilo vse trdo. Ker pa sem vedela, da za v šolo to ne bo ok, smo v šoli "pahljačo" najprej prilepili navaden papir. Ko se je posušilo, smo nanesli servetek in precej bogato polakirali.

Ko je bilo suho (na radiatorju v šoli v 5 minutah:) ) , smo odrezali na željeno velikost strehe
Z malo domišljije se vidi, da je navaden papir pod "pahljačo", servetek pa nad :) Spodaj s škarjami izrežemo luknjo.

Trakec potegnemo skozi pripravljeno luknjo v pokrovčku in čez lonček (tudi tam sem predhodno naredila luknjico, da je šlo lažje)


Nato lonček z lepilno pištolo prilepiš na pokrovček. Sicer lahko to že prej narediš, samo potem moraš pazit, kje je lepilo, ker se skozi lepilo težko vrta luknja.

Končni izdelek ne rabi veliko prostora, lahko ga obesiš na vejo ali pa postaviš na okensko polico.

Da pa ne bi hišica ostala brez ptička, sem pripravila ptička iz moosgumija, ki pa so ga sestavili doma.


Še alternativa - za streho lahko uporabite tudi alu folijo.


Kate

4 komentarji:

  1. VAU, dobra izvedba!! In krasna ideja (ker sem tut je tršica), bom 100% kdaj uporabila. Je pa kar veliko priprave potrebno, sploh, če delaš s 1. r.

    OdgovoriIzbriši
  2. madona saj to si pa ti ptičkom pravo vilo namenila.Streha, balkon...nobel ni kaj :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Nena, tudi ptički so bolj "moderni" v teh časih :)...prav luštna izvedba hišice.

    OdgovoriIzbriši
  4. Super moderna hišica!Otroci so bili najbrž navdušeni.Vsaj jaz bi bila:):)

    OdgovoriIzbriši